onsdag 7 januari 2009

Nytt år nya möjligheter!

Idag skulle egentligen varit första dagen att jobba efter en skön ledighet på nästan 2 veckor, men det blev VAB istället. Lillan kräktes igår morse men har sedan varit pigg, men eftersom de helst vill att man väntar 2 dygn innan man lämnar på dagis så var vi hemma idag. Lillan har varit jättepigg. Vädret har varit kanon, så två promenader har det blivit plus lite telefonprat med min vän L.
Har lite ångest idag känner jag, jag tycker ju om att jobba, men känner mig alltid så när något man sett framemot tar slut, som denna långledighet och den mysiga julen! Man ska plocka bort alla mysiga julsaker och sådär, men samtidigt går vi nu mot ljusare tider och såsmåningom vår! Så bara morgondagen är över, så är man inne i de vanliga rutinerna igen!

Funderar på att ev gå ner lite i arbetstid oxå.Det känns rätt tufft att jobba heltid när sambon jobbar typ 50-60 timmar per vecka.. Ska kolla med min chef imorgon om jag kan vara ledig en dag varannan vecka. Man vill ju kunna umgås med sitt barn!

Inga kommentarer: