måndag 18 januari 2010

VV - nyårslöfte 1

Jag bara måste gå ner i vikt också. Detta är ett av mina nyårslöften :-) Har än en gång gett mig på detta med hjälp av viktväktarnas brevkurs. Detta är vecka 2, nja förra veckan var en liten mjukstart då jag var lite dålig att skriva upp allt jag åt.. skyller detta på att jag inte hittade mitt suveräna block där man lätt kan pricka av antal points man ätit. Är ju alltid bra att skylla på nåt!

Men idag så: Hittils idag har jag fått i mig frukost: 2 mackor med skinka, mellanmål: ett päron - totalt 4 points! :-) 18 points kvar att käka idag! Strax dags för lunch, blir nog rester sen helgen.

Testade i förra veckan viktväktarnas gulaschsoppa på burk, bara 2,5 points för hela portionen.
Kan ju vara en bra nödlösning om man inte orkar laga något och om man vill äta lite mer på kvällen.
Den var faktiskt rätt ok, inte lika god som hemlagad eller Felix burksoppa. Men så är det ju, vill man bli fin så får man lida pin och nu är det verkligen dags för mig att slippa må dåligt så fort jag ser mig själv på ett foto eller i en spegel! Giv mig motivation, motivation, motivation!! :-)

Inga kommentarer: