fredag 17 oktober 2008

Ytterligare en vecka..

..har gått i ilfart!! Bara två veckor tills jag börjar jobba!!
Lillan har haft det bra på dagis, har inte varit ledsen när jag lämnat henne, skönt!
När lilla J har varit på dagis har jag passat på att röja lite hemma, gått härliga skogsturer med vovven och träffat en kompis på lunch och shopping! I går var jag och sambon på öppet hus på dagis! Var kul för sambon att träffa fröknarna och se hur lokalerna ser ut. Vi är supernöjda med att vi fick detta dagiset, trots att vi inte hade önskat det, men det verkar hur bra som helst! De berättade att lilla J älskar sångstunderna de har på torsdagar med de aldra minsta barnen!Igår hade hon somnat när de var utomhus. Några av de större barnen hade kört runt henne i nån typ av kärra och hon hade somnat!! Vaknade inte ens när fröken tog av henne ytterkläderna!! Så hon fick sova innan lunch istället för efter!! De större barnen verkar ta jättebra hand om henne, nästan så det blir lite för mycket i bland! :-) Härligt att det går så bra!!
I helgen har vi faktiskt inga planer, får se vad vi känner för att göra!

Vad ska du göra i helgen??

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inga planer. BLir nog att fixa lite hemma. Kanske bada vovven :). Ikväll blir det supernice mat med entrecôte, rostade rotfrukter,bea och ett gott glas rött. Kram

Mjuka sa...

Roligt att dagiset fungerar!! Min Milton är en sådan som tar hand om de små på dagis så jag läste ditt inlägg med ett leende på läpparna
kramkram M

Lex sa...

Fröken I: Åhhh vad mumsigt!!Kram
Leva som jag: Ja det är jätteskönt att dagis funkar bra!! Ska in och läsa i din blogg strax, kul att du har hittat till min!Kram