tisdag 20 oktober 2009

Nja..

Var hos frissan igår, har längtat efter det länge eftersom jag haft en riktigt trisst utväxt. Jag sa till min frisör att jag vill ha mycket ljust i botten och lite bruna och röda slingor i håret. Blev något förvånad då jag istället hade en brun botten i håret, lite ljusa och röda slingor istället...
Sist när jag klippte mig sa jag att jag vill inte ha kortare än att jag kan ha tofs i nacken. Då klippte hon mig jättekort, så nu 5 veckor efter kan jag fortfarande knappt ha tofs.. Känns som jag nog får byta frisör för hon verkar inte förstå vad jag säger!
Jag som är så snäll och blev lite chockad över håret igår sa givetvis att jag tyckte om det. Och jag tror egentligen att det är rätt snyggt nu till hösten, men det var ju inte alls vad jag tänkte..
Får känna på det lite och ev gå till en annan frisör och lägga i mer ljusa slingor framöver, fast jag vet att jag egentligen borde gå tillbaka henne jag var hos och klaga, men sånt är verkligen det värsta jag vet.

2 kommentarer:

Mia sa...

Svårt det är att "klaga" hos en frissa. Jag skulle nog göra som du, eller som du har funderingar på, att gå till en annan frissa och fixa till det.
Skulle nog inte våga gå tillbaka till frisören som gjorde det liksom.

Lex sa...

mIA: nä jag är för snällm tyvärr! Men jag fick många positiva kommentarer på jobbet, så det kanske är rätt ok! Lite ovant bara! Får ha det ett tag och sen göra det ljusare tror jag!!