fredag 29 februari 2008

BVC besök

I em ska vi till BVC. Ska väga och mäta lillan som nu snart är 9 månader! Har även laddat upp med en del frågor till sköterskan. Vill veta bla hur jag bäst gör för att inom en snar framtid sluta amma när jag har en jättetuttig bebis, hur vi ska gå till väga för att få henne att sluta äta på nätterna och hur man gör för att få en bebil att ta välling i nappflaska. Det är de "problem" som vi har för tillfället :-)! Tips mottages tacksamt från er som läser bloggen :-)!

Idag är det riktigt vårväder här. Vi har precis varit ute och promenerat och nu sover lillan i vagnen! I förmiddags tittade min pappa förbi på en fika, trevligt! Tror att jag och han är väldigt lika, dvs tycker lika i mycket och har samma temprament :-) Man tänker mer på sånt sen man själv fått bebis, vem man är lik och sådär!

UPPDATERING:
Lillan väger nu 7700 gr och är 72,5 cm lång.Ingen tungviktare med andra ord! Tips för att sluta få henne att äta på nätterna är att pappan tar henne några nätter och erbjuder vatten. Välling får man nog bara acceptera att hon inte tar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi började ge lilleman vatten då han vaknade på natten och ganska snabbt vande han sig vid det. Självklart ska han ha ätit ordentligt under dagen, så att man kan känna sig lugn med att han inte är hungrig. Faktum är att jag inte har nattammat på flera veckor nu, och det händer allt oftare hela nätter.